الجمعة، 16 فبراير 2018

بقلم الشاعر«جابرعبدالقادر»
~~~~~~~~~~~~~~~~
«عذاب الحب وتعب الحب»
« بقلم جابرعبدالقادر»
«ليس لي حياه بعدك»
~~~~~~~~~~~ 
•انا اسف علشان اليوم ابكي علي حالي 
بعد فراق حياتي علشان انتي كل حياتي 
حين رايتك كنتي كل حاجه في حياتي 
********* 
انتي لم تعرفي حالي بعد فراق حياتي 
بس اخاف اقول لحد عن حالي يعرفوه 
حالي بعد فراقك يقولوا عليه ايه رجل 
********** 
يبكي علي حب انسانه وعلي حالي بعد 
فراق حياتي اكيد كانت كل حاجه في 
حياتي يمكن لا يقدر وليس لي حد غيرها
*********** 
في حياتي الناس يقولوا عليه ايه في رجل 
يبكي علي فراق واحده كانت املي وعمري 
وحياتي انا اخاف حد يشوفني والدموع في 
*********** 
عيني اعمل ايه الناس جايه تعزيني علي كل 
حياتي بس الدموع بتنزل ولا تقولي شلالات 
من نهر وعيوني خلاص لا تشوف حد تاني بعد
*************** 
فراقك يا كل حياتي انا لا يمهني ان ابقي علي 
حياتي بعدك علشان انتي كل حياتي بحبك ولو 
في حد يكلمني لا أسمع منه شيئ ولو نادو عليه 
*************** 
ويقولوا عليه كلام لا اسمعهم علشان كلامك كله في وجداني وحياتي الكل يسامحني علي دموعي وعلي عدم سمعي ليهم علشان حبي وعمري واملي بعد 
************** 
فراقك راحت معها حياتي الي للقاء وانا جاي قريبا معاكي علشان لا اقدر اعيش من غيرك ياحبي كله وحياتي بس اوعي ترفضيني بعد ان راحت حياتي؟
************* 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق