الخميس، 22 فبراير 2018

بقلمي ليلى النصر
-----------------------------
قال لها ....
حبيبتي انت 
من غيرك الدنيا 
مالها لزوم 
*********
حبيبتي انت
انت الحب المحرم
وانا فيك ذايب ذوب
*****************
وانت من جمل عالمي
وبراكد الميه خلاني 
أعوم عوم 
***************
حبيبتي انت
و أنت من أزاح 
عن صدري الهموم 
***************
حبيبتي انت 
أنا من قبلك كنت تايه 
ومن يوم ما اعرفتك.
أنعشت قلبي من
بعد طول ذبول
***************
حبيبتي انت
تعالي انا كلي ليك 
يا خمره شاربك
معسول 
**************
حبيبتي انت 
لا تزعلي هيا تعي 
امشي معي وادلعي
وحياة قلبي لا تجزعي
ومن عشب صدري 
هيا ارتعي .
مهره أصيله بحب تقضي
حياتك معي 
*******************
حبيبتي انت 
اتوه في بحر عينك 
خلي الرمش مجاديفك 
ونن العين الك مسكن 
يا أحلا عندي م السكر 
دعيني أشرب دعني أثمل
وخذيني في حضن قلبك
وحني عليا مش أكثر 
خليني في دفى قلبك 
أعيش اللحظه مو أكثر 
*******************
قالت له...
حبيبي انت 
خايفه في يوم تهملني 
وتهوى غيري وتتركني
وتتركني بضنك ليلي
على بعدك أتحسر 
******************
يجينا ليل يفوت نهار 
والاحوال تتبدل 
نركض ورا الغالي 
ولا هو يتأثر
ايه اللي صار ايه اللي
جرى ..أحواله ما تتفسر 
*******************
حبيبي يا نظر عيني 
السكوت هو الأبلغ
تاري طيري 
والف على غيري
وصار عنده هو الأفضل 
*******************
حبيبي يا نظر عيني 
الله معاك ولا تتأخر
حيكون حبك ليا ذكرى 
وانت اللي حتتعثر 
وتبحث عن حب آخر 
ولغيره حتتنقل 
من حضن إلى حضن 
وبالآخر حتلاقي حالك 
وحيد ولنفسك لن تغفر 
وتتمنى رجوعي ليك 
وعلى أيامي تتحسر


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق