الأربعاء، 11 أبريل 2018


«المهم حبك عايش في قلبي»
«بقلم جابرعبدالقادر»
«حب الكفيف»
************** 
طول عمري أسمع صوت جميل خلف جدران الجيران ولا أعلم من هي فتاه صغيره او شابه 
كبيره أو سيده كبيره ولكن حين أسمعها أنسي 
بأني موجود في الحياه واقول لنفسي ليس صوت عادي وفي يوم خرجت وحدي حين عبوري الي 
******************** 
الجانب الاخر كانت سياره تأتي بسرعه حاسس 
باايد تمسكني وتعديني الي الجانب الآخر قالت 
لي مش تشوف شمالك ويمينك حين سمعت 
صوتها لم أصدق نفسي قلت لنفسي سمعت هذا الصوت من قبل لكن فين سألتها قلت ليه حضرتك 
*********************** 
هو ده صوتك جميل لكن أخذتي روحي وقلبي معاكي قلت لا اسيب ايديك علشان أحس بأني عايش كنت اتمني اشوفك لكن لا أري كفيف لكن قلبي بصير وحياتي كله بحس بيها عن طريق قلبي واحساسي وأنا جار ليكي جنبك الجدار جنب 
*********************** 
الجدار واسمعكم وأسمع ضحكتك الجميله وأعرف عنك كل شيئ حين أسمع صوتك قلبي يدق ونفسي اجيلك لكن كيف اروح لا أعرف منزلك رغم الجدار 
************************ 
بجواري حين أتحرك الي الباب انصدم في شيئ 
انسي بأني كنت اجيلك لكن اليوم لا اسيبك غير 
بكلمه واحده وهي تكوني زوجه ولا تقولي لي 
أبعد عني علشان انت كفيف•
*********************** 
اعذرني علشان لا أفكر وأنا لا اعرفك لكن حين مسكت ايدك لم تصدق كنت عاوزه احضنك لكن خفت تقول عليه انسانه غير محترمه حين نظرت ليك وجمالك جذبني لكن الذي يشوفك لم يعرف 
************************ 
بأنك كفيف علشان وجهك مثل القمر جميل كنت عاوزه اتزوج بشاب في جمالك من كل شيئ لكن اقولك حاجه بدون زعل لا أقدر اتزوجك علشان انت كفيف انا اسفه•
******************** 
الحب ليس موجود غير في القلوب والعيون علشان تشوف بيها طريقك والوجوه لكن لا تعرف تحب وتحس با الحب وأنا لا اقول لكي أموت من غيرك 
رغم كنت أحلم بيكي وأسمعك وقلبي يطير من الفرح قلت هي دي تكون عيوني هي تكون السعاده في 
************************ 
حياتك التي اتحرمت منها بسبب عجز بصري علشان اعرفك لم اقول لكي بأني دكتور وأعرف اعمل عمليات مثل الدكتور السليم علشان أعرف الحب وعارف بأني أكون سعيد معاكي طلبت منك علي طول الزواج رغم لم نتعرف ببعض علشان قلبي وعقلي يعرفوكي أنا أعوضك بكل شيئ أملكه علشان بحبك أوي٠
******************** 
انت فعلا انسان جميل شيك وجميل وعلمك عوضك ومركزك لكن أخاف أكون ليس جديرها بحبك اخاف اكلمك علشان ليس معي شهاده مثلك لكن كلامك خلي عقلي وقلبي واحساسي اقولك موافقه وتعاله 
معايه الي البيت واطلب ايدي من والدي•
**************************

«جابرعبدالقادر»
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق