الثلاثاء، 17 أبريل 2018

بقلم\\الشاعر\\#محمدلطفي_ابوالفتوح
======================
ما فيش فراق .....................2018/4/10
انا والبنت افترقنا
انقتل فينا اشوقنا
اتحرمنا من بعض خلاص
حقنا راح اتسرقنا
وعلي الفراق فقنا
والوجع ضرب في الراس
انا وهي اللي كنا
في الدنيا مفيش منا
بروحها والاحساس
اقامو الحدود بنا
في البعاد احنا سكنا
وعملو للسجون حراس
معتش شبكة صوابع
ولا لقاء لينا جامع
باقي ضيق الانفاس
هتغيرو ازاي الطوابع
وازاي اكون موش سامع
ضرابتكم فية رصاص
انا وانا افترقنا
هي وهي افترقنا
بعد ما كنا واحد
اندبح فينا اشوقنا
بدم حبنا غرقنا
شهيد في الحب و ساجد
يا ريت م الحب توبنا
قبل القدر ما يغلبنا 
ونقدر علي النسيان
اتاري القدر سابنا
وقبل فينا عذبنا
وعليه كنا في هوان
اترجيته بعدها عني
وفي ثانية خطفها مني
بقيت كماالشارب
محروم من الادمان
العين بدونها نني
علي الرواء مين يعني
وفين القارب
للي مكتوبله في البحر توهان
وحيات العزة مهما افترقنا
وحياتك يا غالية انتي الساكنة
القلب زي زمان
في الحب مهما فرقو اجسدنا
علي الم الظلم احنا اخدنا
وخدنا كمان علي الحرمان
وحيات الدمع اللي سايل
وحيات كل اللي قايل
من بعدك ما باقيلي غير الاحزان
وحيات الحظ اللي مايل
وحيات الحمل اللي شايل
اقسم فراقك فوق الاحتمال
انا عمري ما اظلمك ثانية
واجيب السبب فيكي
عمرك عمرك اصيلة
اوعي في يوم تظلميني
وتفكري لو لبره
اني نسيتك ليلة
انتي يا نور الدنيا
ضلمة لو موش لقيكي
والساعات بتعدي طويلة
ونار حامية تكويني
وكاسات حلايا مرة
وجوايا كلها عليلة
انا والبنت افترقنا
لا ء لا ء ..ماافترقناش
ياملكة كل احلامي
الدنيا موش بتاعتنا
ولا لينا فيها عيش
انت في الجنة ادامي
متعانه هناك فرحتنا
ومفيش فراق هناك مفيش
..........
اوعديني الاقيكي هناك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق