الخميس، 11 يوليو 2019

الأميرة..........بقلم محمد لطفي ابو الفتوح

الأميرة........../2016/7/3عجبتني /محمد لطفي ابو الفتوح خدتي أكتر من حقك تحكي وتشكي للناس همومك . سيبتك كتير وبرحتك تبكي وترسمي إن أنا اللي بخونك . إتحملت نظره عيون الناس وإتهامات ليه بالجمله . خاين أنا من غير إحساس ولا نولت من الشفقه ولا كلمه . كل يوم عيون جارحه سارحه فيه سباب عشانك وأنا ما زلت عند عندي . رغم حزني كانت فرحه إن ما زال عند الناس مكانك زي ما كنتي انتي عندي . شيفينك الملاك ......الطهاره الرقه ..الخفه........وفيه كنتي خساره . لكنك هلاك...........وجباره خاينه..وقاسيه........وفيه كانت المراره . كان اكتر من حقك وكانو لازم يعرفو . مين عالخيانه زقك ومين الناس اللي وفو . بس عشان باقي لك شويه عشان في يوم قلبي حبك . وعشان في مره شفت ابتسامه لشفايفك . رغم خينتك ما هنتيش عليه ومثيلت اني متمسك بدربك . وعشانك عمري عشت الخاين انا لعشقك . كان لازم يعرفو وقليت المعرفه عملتك اسطوره . يا ريتهم زي اكتفو وفهمو ان الاصل غير الصوره . حققتك زيفت بسكاتي..ورضايا اتهام الناس . يا قلعه زخرفت بالفلسه..وكانه الذهب والماس . جبال اترصصت واصلا ..انتي جدار هاش . كان لازم يعرفو وفات وقت المعرفه . يا تاريخ انا مزيفه حققتك عندي الشفه . بس مين هيسمع خاين اساسا مين هيصدق فيكي وانا اللي عملتك الاصيله . حزني اني اصبحت غشاشا بكلامي وسكاتي ملكتك كرسي الاميره . اصبح ليكي سجنا وحراسا بنيت لكي قلعة حصينه . ومحسوبه عليه حتي انفاسا حبيسه داخلي رغم مني حزينه . ان نطق لساني كان سيافا قويا لكي يجوب المدينه إخرص والا منك قصاصا وكان إعدامي بأمرك أيتها الأميرة #محمدلطفي_ابوالفتوح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق