الأحد، 21 يوليو 2019

افتكرت اني أنا بقلم محمد لطفي ابو الفتوح محمد

افتكرت اني أنا
كنت يوم ضلك ،،، حبيبك
آه يا قاتل حلمنا
راح بعيد ومات بايدك
راجع و طالب لمنا ؟
ما نوتش يوم إني أسيبك
مش رميت حبي أنا ؟
هوا كان قربي لهيبك ؟

كان ما بينا حاجات كتير
روح .. مودة ..وشوق كبير
بس انت جيت ،، صابك غرور
وغلبت اقولك حبنا
وتقول يغور

كان غصب عني وداعك
إني أفضل كان اهانة
بالدمع ياما بكيت
ولا جيت في يوم حنيت
لملمت جرحي ورحت انا ومشيت

ويوميها شفت فرحتك
زاد الوجع جوايا
ونسيت اني انا حبيتك
ايه نساك هوايا ؟

هوا انت ما صدقت مني خلصت؟
تكسر ورايا الزير ؟
وساعتها ما إتنفست
رغم الجرح الكبير

بيت بالوجع ليالي
ايام وشهور
نفسية مكسورة تعاني
كتير مقهور

اخبارك تجيني سرور
فرحان ومين قدك
ما فكرت مرة تدور
وشك لمن حبك

وعرفت انه حب جديد
هو اللي نال ودك
والنار في قلبي تزيد
سلمت له قلبك

وافتكرت اني انا
بعد ما هو سابك
افتكرت اني انا
وحدي اللي عشت عذابك ؟

لاء انا موش انا
رغم الفراق لسا واجعني
لو عدي  ميت مليون سنة
موش راجع لك تاني يعني

انسى تمثل دور بريء
أو دور مظلوم
مرفوض تكون معذور
بيوم

بعدك اخدت حياتي عادي
والجرح متصاحب
الوحدة تقتلني وراضي
ورجوعي لك موش حابب

افتكرت اني انا ؟
انا موش هنا
وحياة دموع قلبي اللي هان
همحيگ من الذكري كمان
لو عدي حتي ميت سنة
أنا مش أنا
ولا حتي قلبي اللي هواگ
اصبح هنا

#محمدلطفي_ابوالفتوح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق