الثلاثاء، 8 مايو 2018

بقلم\\الشاعر\\#محمدلطفي_ابوالفتوح
=================
داري الحب ......أغنية........2018/4/9
لية هداري 
الحب ولية
انا موش دارية 
لوعرفو هيحصل اية
وازاي حالي 
اقدر اداري
م اللي بيحصل فية

شايفه عيوني اصابها جنان
شايفة خدودي قلبت الوان
سامعة القلب بيندة لية

وياها انا حسيت بامان
خدني في حضنه الدفيان
فية البرد موش بلاقية

ولية هداري
وندارا
واحنا العشاق
القلب الخالي
اتاري
بقى مشتاق

زي الشمس الواضحة ...احنا
قصيدة بالعربي الفصحى
نتخبى لو كنا في ..... محنة
قبل الكل احنا بنصحى

شروقنا واضح وصريح
وقمرنا لامحتاج تصريح
نحب الخير للكل 
ونكرة التجريح

هنعلي الصوت بصحيح
وبيبانا كلها مفاتيح
قفل الباب موش حل
ولا لينا في التبويخ

ولية هداري 
ولية هخبي
الحب اللي ملاني بقلبي

عاوزة اللقطة 
وهو جنبي
وامام الكل يكون دربي

شوفو يا حبايب
احلى اتنين
الحب بيعطرهم مسك

حبيبي واهو جايب
الورد لمين
للي داب فيها عشق

اداري الوردة 
واقول موش وردة
اكدب
واقول شوكة

اخبي الضحكه
وامشي الباردة
اعتب
علي نفسي المشكوكة

والله ما اداري
انا حبي انا ابدا
مهما يكيدو العزال

انا باشعاري
هرسمه حرفا
واغني لحبيبي بالموال

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق