الثلاثاء، 8 مايو 2018


الشاعرالمصري / احمد ابراهيم 
************************
يكتب قصيدة / ملكة سبأ 
**********************
صعبة الحياة لو يوم تغيب 
شمس الدفى 
يبقي اللقى 
حبة دموع متفرقة 
وقلبي باكي م الفراق 
والله حرام متشوقه 
روحي اشتياق 
محتاج عيونك بسمتك نظرتك 
لمسة ايديكي وضحكتك 
ده البعد عنك نااااااار عذاب 
قلبي انكوي 
والجرح ساكن من سنه 
تخلص سنه تسكن سنه 
أصبحت عن نفسي غريب 
والله غريب مابقتشي انا 
أشلاء جسد 
واقف هناك بين الجزوع 
قلبي الجريح طالب يعود 
فجرك هنا 
طيري الجريح محتاج امان 
ارجعي طال الزمان 
والليل حدود 
والنبض ساكن جوة موت 
جسدي الضعيف يصرخ بصوت 
محتاج رجوعك ليا انا 
ألفين خريف ساكن دموع 
خلصت شموع دبلت ورود 
وانا قلبي واقف ع الحدود 
طالب يعود قلبك هنا 
متشوقه لمسة ايدايه ترسمك 
فوق الورود مشتاق يفوت 
ليلي الجريح 
وارتاح على كتفك وانا 
حالم أكون 
فارس على عرشك وتد 
ملكة جمال شط العرب ملكة سبأ
**************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق