الاثنين، 28 أكتوبر 2019

عذاب الحب وتعب الحب» «قصة الزوج الخائن» «بقلم جابرعبدالقادر»

«عذاب الحب وتعب الحب»
                   «قصة الزوج الخائن»
                  «بقلم جابرعبدالقادر»
=================             
اهلا وسهلا عمله ايه واخبارك ايه وحشتيني جدا عارفه بقالي قد ايه لم اشوفك لمه كنت انا وانتي
في الجامعه حين كان اتزوجتي من صديق لنا في الجامعه و حضرت فرحك من يومها لم اشوفك
معلش كنت مسافرها اشتغلت اتزوجت وطلقت 
===============               
لاليس عندي اولاد بس معي فلوس كتيره اوي
حين اتزوج لا احد يرفضني علشان معي فلوس
في زمن كل حاجه فيها الفلوس تشتري كل حاجه حتي الرجاله انتي اخبارك اي دلوقتي ظروفك
==============                 
وزوجك بيشتغل ايه خلفتي طب تعالي معاية
شوفي الفيلا تعالي العربيه مش بعيده شوفي
العربيه اول مره تنزل مصرعارفه ثمنه كام 5 مليون جنيه تعالي اركبي اوصلك•
=================             
لا شكرا انا الحمد الله عندي بنت جميله وقمر
هي كل حاجه لي في الدنيا والحمدالله زوجي
بيشتغل في التجاره وهو عنده مكتب وانا بشتغل دكتوره في مستشفي حكومي بس الحمد الله
مستوره وعندي شقه تمليك•
=================             
ربنا يسعدكم زوجك مكتبه فين في وسط البلد
اسمه اه اعرف طب يمكن يشتغل معايه لم اشوفه اعرض عليه شغلي طب مع السلامةيا حبيبتي
اكلمك في التليفون باي يا حبيبتي سلمي علي البنت الجميلةمع السلامة ياحبيبتي مع بعض علي الهاتف•
====================       
 زوجي وحبيبي انا اليوم شوفت البنت التي كانت لسانه وحش وكانت شكله وحش عارف دلوقتي
بقت جميلة ومعها فلوس كتير وعندها فيلا اة كانت
بتسئل عليك وعلي مكتبك ويكمن تروحلك علشان
تشتغل معه في التجارة بس اوعي عيونك تزوغ
اناعارفك وهي جميله ومعه فلوس•
====================           
طيب معاكي تليفونه طب اتي انا اكلمها واشوفها
هي عاوزه ايه عندها فيلا وعربيه طب كويس
تعالي نتعشاعلشان عندي شغل بعد شويه انزل
وارجع تاني علشان عندي شغل كتير نامي انتي
لمه ارجع اكلمك باي اشوف الفلا والعربيه بقا يمكن
=====================           
اعيش شويه بعد التعب الذي شوفت في حياتي
فين رقم التليفون ارن عليه ولو رددت عليه يبق
كويس ايه كده الووو انا زوج زميلتك طب تعاله تعرف العنوان اه عارفه اناجاي  لم اتاخر عليكي•
========================       
مرحبا انت لم تتغير من يومها جميل عيونك شكلك
لم تتغير كتير اية مبسوط•
الحمد الله بس المعيشه صعبه الفيلا جميله وانتي جميله ومن زمان كنت بقول عليكي كده كانت
بتقولي عاوزه تشتغلي في التجاره انا مستعد
عاوزه تشتغلي في ايه •
======================       
بقولك ايه ممكن نتزوج علشان انت في بالي من زمان كنت معاكم في الجامعه وغلطت في مراتك نتزوج ولا تقوله واعطيك كل حاجه اوك بس لم تعرف حاجه•
======================       
انا موافق اوعي تعرف حاجه علشان لو عرفت تعمل اعمال وحشه بس بنتي اعمله ايه لسه صغيره اخاف تتعذب بسببي لو معايه فلوس كنت اطمن عليه•
===================           
بص المبلغ ده لاابنتك حطيهم في البنك وتعاله
دلوقتي انسي الماضي شوف الجنه فوق اه الجنه
في انتظارك وانا كمان في انتظارك وتعرف انا ولا•
=================           
كفايه كده اليوم ارجع علشان هي في انتظاري كل يوم اجاي شويه كده بس اوعي تعرفي باي حبيبتي•
===============             
 اتاخرت في الشغل اه بس انت كداب علشان دلوقتي اتصلت بي وقالت لي انك اتزوجتها انا اشكرك علي العاشره الطويله والحب منك لله الله يولع فيك•
================           
حبيبتي خلاص بي حصل خير•خير بعد الحب والعشره والوقوف جنبك تعمل كده فيه منك لله
انا اقوم اروح اكلمها ويمكن تكون عندها دم•
=============               
يا صديقتي العزيزه مش عيب كده  مش حرام عليكي انتي جيتي منين كنت مرتاحه منك ربنا
يغدك البنت الضعيفه دي تعمل ايه منك لله مش
كل حاجة الفلوس انتي زي زوجي منكم لله ربنا
يولع فيكم روحوه منكم لله معلش انا اعرف اخد
حقي منكم وربنا انشاء الله يخدكم انت وزوجي
========================       
                  «جابر عبد القادر»
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق