الاثنين، 28 أكتوبر 2019

افتكر يوم راح يجيلك بقلم محمد البلاط

افتكر يوم راح يجيلك بقلم محمد البلاط
-------------------

قولى يا ابنى زنبى ايه وليه بتقسى عليا ليه
كنت تطلب قرش منى كنت بعطيك الجنيه
بيك فرحت لما جتنى وقولت الله بيك سندنى
وجوه عينى كنت نن ليه النهاردة جاى تفوتنى
قولى فكرنى شاورلى على اللى بدر ليك منى
كنت بحزن على حزنك ولو بتبكى ليك بغنى
وكنت احب اللى يحبك وبحس بأنه منى
والنهاردة بسوء منك وبكلام جارح تهنى
قولى يا ابنى زنبى ايه وليه بتقسى عليا ليه
كنت تطلب قرش منى كنت بعطيك الجنيه
قولى يا ابنى زنبى ايه قولى يا ابنى زنبى ايه
على الصلاة والصوم بدلك والحلال اكلك وشربك
والحرام بعدته عنك قولى ايه غيرك ايه
كنت تطلب قرش منى كنت بعطيك الجنيه
وافتكر يوم راح يجيلك فيه يترد جميلك
من اللى فاكره ضى عينك واللى ربته بايدك
وافتكر زرعت ايدك الحصاد هيكون ليك
اما ورد اااه يفيدك واما سنط وكله شوك
وانا سيبك بقى منى حبه ابكى وحبة اغنى
وشكوتى للى خلقنى هو اللى راح يعينى
بس هوصيك وصية اوعى يوم تبكى عليا
اللى ما اهتم بحياتى دمعه يعمل ايه ليا
وافتكر يوم راح يجيلك فيه يترد جميلك
من اللى فاكره ضى عينك واللى ربته بايدك
وساعتها افتكرنى وابقى اترحم عليا
وابقى اترحم عليا

بقلم محمد البلاط

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق