الجمعة، 2 مارس 2018

بقلم الشاعر\\#محمدلطفي_ابوالفتوح
--------------------------------
النهاردة شوية فرفشه نخرج شوية من الاحزان في 
اغنية 
بكتيرو هما يومين

بكتيرو هما يومين ..........2018/2/19
بكتيرو هما يومين
هتزعل
ترجع تاني تصالح
تغضب هتروح لمين
ترجع
وشك قارش مالح

ما انا انا 
انا الست الحلوة
وجمالي جمال فالح
هتغضب كدا علي سهوه
وترجع تقول نتصالح

بكتيرو هما يومين
ايه يعني 
عملتلي فطور
وكويتلي فستاني حرير
كام مرة رحت لدكتور
وعلاجك هو السرير

بكتيرو هما يومين

لا هتقدر تستغني عني
ياعيني هتبات حزين
ولا حزنك هياكل مني

بكتيرو هما يومين

ابل ما تغضب فكر
اهدي بلاش تتعكر
غضبك يوم ما هتقدر

بكتيروهما يومين

وتيجي تحايل اهلي
اسوء دلالي علي مهلي
وتاني تدفع مهري
تدفع الطاق طاقين

بكتيرو هما يومين
وترجع مدلدل ودانك
وتقولي لخاطري عشانك
اسمحك وارضى عليك

بكتيرو هما يومين

اسوء دلالي واتمخطر
ما انا حلوة
اصل انا سكر
علشان ابلة تفكر

بكتيرو هما يومين

وهترجع تاني عالمكوة
وتغسل كل المواعين
ولا تكح لاني علي تكة
وباقيلي في صبري ساعتين

بكتيرو هما يومين

ياحبيبي عيش واداري
خليك في ضل الحيط
فاكرها ازمة رجالة
بالشيلة في السوق لو حبيت

بكتيرو هما يومين

ما كنتش حتة اسويرة
ولرجلي جبت الخلخاله
تتحكم من اول ليلة
وعاوزني اكون لك شغالة

بكتيرو هما يومين
وقد اعذر من انذر
#محمدلطفي_ابوالفتوح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق