الأحد، 7 مايو 2017


....عمري هو عمرك.
جابرعبدالقادر.
.انا زعلان منك بس لا أقدر ابعد عنك
رغم قسوتك عليه ولكن مفيش غيرك 
في قلبي علشان انتي روحي وعمري 
انتي الحب الموجود في روحي وأنا منك 
رغم دموعي ولكن مفيش غيرك في عيوني 
كنت معاكي في كل مكان وأحس بيكي 
رغم الوجع ورغم كنت شقي علشان كان 
نفسي اشوفك ولكن حين نزلت من مكان 
كان لوحدي وكنت سعيد العب واطنطط 
واكل اجمل الاكل وعلشان أرتاح وأكون 
سعيد كنت لا تقدري تمشي ولا تعرفي 
تجلسي علشان أكون مرتاح في بطنك 
أمي يا أعز شيئ لي ولا يكون غيرك في 
روحي وقلبي رغم قسوتك ولكن أعرف 
حنانك وعلشان. انا صغير لا أفهم ما أعمله 
لا تكوني قاسيه عليه رغم انا شقي ولكن 
بحبك ومفيش غيرك انتي بعد فراق الاب 
وانتي لي الأب والأم والصديق لتحمليني 
شويه لكن أعملي حسابك حين يشتد عودي 
ارتاحي واشيلك علي رئاسي وابوس ايدك 
ورجلك صباحا ومساء اقولك اشكرك علي تربيتك وتحملتي ما لا احد يتحمله وعلمتيني الصلاه 
واحب الفقير واعطف عليه وأكون خير وأكون 
رجل ادافع عن أرضي عرضي واكل من عمل 
ايدي ولا احتاج لغير الله يا احب قلب واحب 
روح يا أمي الغاليه....
حبيب روحي كلامك جميل ولكن انت لي نعمه 
بعد فراق الزوج والاهل والاحباب وربي عوضني 
بيك وانت تكون سبب دخولي الجنه علشان تكون شاب بار لا أمك وكل شخص محتاج ياابني كان 
 بطني ليك قصر رغم ضربك وتغيب منك بس كنت سعيده انظر الي بطني حين تكبر يوم بعد يوم وشهر بعد شهر أفرح يكون لي ولد ويكون لي سند بعد فراق الحبيب وكنت ادعي الله ان تكون ولد وحين جاء وقت خروجك من قصرك الي الحياه كنت ادعي الله يحميك من العيون ومن كل حاسد حبيبي قلبي انا لا أقصد ضربك ولا احب اشوف دموعك ولكن لا أحب تكون ولد مجله عاوزه اشوفك رجل رغم سنك صغير ولكن احب تكون أعمالك كله عمل رجال ليس اطفال ولا تزعل مني يا حبيب أمك...جابرعبدالقادر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق