الثلاثاء، 27 يونيو 2017


#ابوبودي.........2017/6/20
انا قلبي الحزين خليته 
رافع رايه لمن حبيتها 
بيضه واستسلم للاحزان

حبيبة قلبي عمري ما نسيتها
نسياني رغم اني اترجيتها
نسياني وسلمت قلبي للهجران

يا حبي الكبير جوايا 
مات بالحى
من غيرها من غير هوايا
ليه الحياة

يا حلم كان 
ياحلم كان ورد وبساتين
نور وافراح

كبوس الان
كبوس الالم وانين
ضلمه وجراح

حبيتك 
احلف من قلبي اني الصادق
ولا قد حبي هتلاقي

واتمنيتك
حبيبة قد حبي الراقد
في بحر وفائي

كان نفسي اكون مسؤل عنك
اشيل عنك 
واشيلك في عيوني

الاقيني في يوم انا منك
انا ننك
الاقيكي كل حنيني

ليه الحلم يموت
وليه الوعد يفوت
ونتهم ليه القدر

ليه رضينا سكوت
واخرص فينا الصوت
واتكلنا عالبشر

فين الحرب لحبك
فين انا في قلبك
اصبحت انا المقتول

الخوف ليه لعبك
بعدتيني من جنبك
حذرتك انا بالقول

قولت لك كوني في صفي
كوني حبي قوي لاتخافي
لقيتك انتي و انا
وشيء بيتحدي حبنا
ولقيتك انتي معاه
شيء موش معقول

اتشل فيه اطرافي
وانتي بتقولي اسمع اعترافي
وقصاد بحر دمعنا
ما يوم رحمتينا
كنتي قويه عليه
وانا خلاص مليش دور

دوري النهاردة بالرايه
ارفعها وانا المكسور
ولا عاد يفيد الحكايه
اتجنن انا او اثور

خلاص الرايه بيضه
خلاص مستني الدور
ولا عاد ليه عوده
غير لزحمه القبور

يارب قبر وموش معلوم
علشان لا توصليلي يوم 
وتبكي عنيك عليه

خلاص قلبك موش ملزوم
بقلب ملاه هموم
ولا عاوزك تكوني زي ضحيه

عيشي حبيبتي وافرحي
انسيني علشان ترتاحي
وواعي الرايه ترفعي
اوعي تذوقي احزاني

مني ارجوكي لا تستحي
لا تزعلي من بوحي
عن كل كلامي اترفعي
هوني عليكي هواني

احرقي اي ذكرى
اي فكره بيه اكسريها
عيشي احلي بكرة
وافراحك بايدك دوريها
افراحك بايدك دواريها


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق